Bron
|
Het leven van een Loser -
Zwaar de klos!
Auteur: Jeff Kinney
Uitgeverij: De Fontein
|
THE PRHASE THAT PAYS
|
Geef nooit je dromen op.
|
Inhoud
|
Bram is een ongelukkige jongen, hij wil voor het schoolfeest een dans
partner vinden. Alleen heeft het meisje wat hij wilt een andere partner op
het oog. Thuis geeft zijn oom hem advies over de meisjes.
|
Droom
|
Bram droomt er van om met een meisje naar het schoolfeest te gaan.
|
Fantasie
|
Hij bedenkt de meest uitbundige manieren om een meisje mee te vragen,
maar het lukt hem niet.
|
Dans (non-verbaal)
|
Door het thema feest vanuit de kinderboeken week gaan ze dansen op
het feest.
|
Spannend
|
Doordat hij het telkens weer probeert hou je spanning in het verhaal.
|
Geen goede afloop
|
Hij krijgt uiteindelijk geen meisje, en kan dus niet naar het feest
gaan.
|
Onverwacht
|
|
Muziek
|
Bij het feest is muziek aanwezig.
|
1e eigen invalshoek
|
Wie blijft proberen zal nooit kunnen falen.
|
2e eigen invalshoek
|
Als je een doel voor ogen hebt, ga er dan voor.
|
Scene uitwerking:
hoorspel
Beeld is er niet want het is een hoorspel.
Elke keer een dialoog vertellen van elke poging dat hij een meisje probeert te versieren.
Dus 2 mensen praten tegen elkaar, en tijdens het praten hoor je tussendoor elke keer een geluidsstukje.
Dit geluid maken ze met verschillende voorwerpen die ze tot hun beschikking hebben.
Hieronder een klein voorbeeld:
Dus 2 mensen praten tegen elkaar, en tijdens het praten hoor je tussendoor elke keer een geluidsstukje.
Dit geluid maken ze met verschillende voorwerpen die ze tot hun beschikking hebben.
Hieronder een klein voorbeeld:
Bram: "wil je mee naar het feest?"
*geluid van feestmuziek*
Meisje: "Ik heb een zwemwedstrijd"
*Geluid van iets wat in het water valt*
Bram: "Oh, jammer"
*hoort voetstappen*, hieraan kan je horen dat hij naar een ander persoon loopt.
Bram krijgt een idee,
*belletje klinkt* (een belletje van een idee)
Zo kan je bij alles wel een geluid verzinnen, en dat is bij een hoorspel ook precies de bedoeling.
*geluid van feestmuziek*
Meisje: "Ik heb een zwemwedstrijd"
*Geluid van iets wat in het water valt*
Bram: "Oh, jammer"
*hoort voetstappen*, hieraan kan je horen dat hij naar een ander persoon loopt.
Bram krijgt een idee,
*belletje klinkt* (een belletje van een idee)
Zo kan je bij alles wel een geluid verzinnen, en dat is bij een hoorspel ook precies de bedoeling.
~ Meester Niels
Best Niels,
BeantwoordenVerwijderenJe sceneplan ziet er goed uit, omdat je alles goed heb uitgewerkt.
Daarnaast vind ik het goed dat je de punten hebt weggelaten die niet van toepassing waren.
Verbeter punten heb ik niet, omdat het sceneplan er goed uit ziet!
Groetjes,
Nathalie van Toledo